Tornet Skolan
Sagan Om
Drömmen Bildarkivet
Boken om Tarot & Häxkonst Föreläsningar & Events Föreningen: Jolandas Vänner

Jolandas Vänner är en ideell förening med syfte och ändamål att forska kring, förvalta, utveckla och levandegöra/praktisera urinvånares världsåskådningar, med gemensamma nämnare som: gudinne/gudatro, reinkarnation, alternativ läkekonst baserad på kunskap om flora och fauna, musik, dans, sång, och sejd/sierskekonst.
Vill du bli stödmedlem eller få annan info: jolandatarot@gmail.com

Musikrum

Hela sommaren sjuder Tornet av verksamheter som miniworkshops i häxkonst och tarot, kvällar med mingel, musik, dans och sång.

Gudinnan
Gud Moder vaknar. Vi kan återta vår viktigaste födslorätt, den rena, omtumlande glädjen i att bara leva. Vi kan öppna våra nya ögon och se: att inget finns att bli räddad från, ingen kamp att utkämpa mot universum, ingen Gud i världen att frukta och lyda.
Gudinnan, Modern, vrider spiralen som virvlar oss ut och in genom existensen. Hennes blinkande ögon är vår livspuls, födelse - död - återfödelse. Hennes bubblande skratt genomfar alla ting, det fyller oss med glädje och livslust. Hon själv kan bli funnen genom kärlek, kärlek till träden, till stenarna, till himlen och molnen, till de doftande blommorna och de dånande vågorna, kärlek till alla de som springer, flyger, hoppar och kryper över hennes ansikte, genom kärlek till oss själva, sammansmältande världs-skapande kärlek till varandra.
Var och en av oss vår egen stjärna.

Hel

Speciellt tack för alla fina foton, bilder och målningar till:
Tornkonstnären Johan Liljemark
Konstnären Hans Arnold
Fotograf Ove Wallin
Fotograf dellert.se
Fotograf Maria Thiessen
Foto och Webmaster Oscar Bergh

The Third Eye Tornet Boken om Tarot & Häxkonst Häxbrev Föreläsningar & Events The Third Eye
Skolan Drömmen Sagan Om Bildarkivet Jolandas Vänner
Drömmen